Saturday, November 29, 2008

Citadels


de-abia acum scriu despre citadels. mi-a atras atentia alexosu cu un post despre boardgame-uri. acesta nu e un boardgame 100%, pe care sa il intinzi pe o masa, cu miniaturi si alte nebunii. poti sa il joci oriunde, cu conditia sa fiti peste 5 la masa, sa creasca doza de fun. si fun exista. este cred ca cel mai distractiv joc pe care l-am jucat cu prietenii. pe scurt: fiecare isi alege in secret cate un personaj pe fiecare tura, care se va dezvalui la un anumit moment (personajele au o ordine in care rasar). personajele se vor tot roti la jucatori, in functie de ce vrea fiecare sa faca tura respectiva. (fiecare personaj face un anumit lucru, scoate din joc alte personaje sau ajuta jucatorul). de aici insa pleaca o gramada de situatii misto, de induceri in eroare, tradari, aliante etc etc. jocul se termina cand cineva reuseste sa contruiasca 8 districte, si atunci incep sa se calculeze punctele dupa niste reguli simple. un joc offline foarte bine gandit, si care te tine in priza (sau departe de ea) de fiecare data

9 comments:

Anonymous said...

Eu am jucat o chestie gen Battle Risk sau Fantasy Risk (a luat-o un coleg de la un anticariat bucureastean, 1996 English stuff). Dupa ce ne-am prins ca se mai indesasera reguli pe langa Risk-ul clasic ne-am apucat de joc si am jucat vreo sapte ore. Din pacate intre timp fratele mai mic tipului a mai pierdut din piese si cand ne mai vine pofta sa jucam apar tot felul de hartiute dubioase.

Tom said...

trust me, asta e ceva special

Anonymous said...

e mai tactic decat catan?

Tom said...

catan e o porcarie. un boardgame foarte slab. asta se joaca exclusiv cu carti, si conceptul este net superior multor board-uri. un alt boardgame care a castigat anul trecut parca cel mai bun sistem de gameplay este shogun.

Anonymous said...

Catan e foarte tare pentru ca permite o groaza de strategii si pentru ca e bazat pe diplomatie :P

Tom said...

trust me. dupa ce o sa joci alte board-uri care au ce ai spus tu acolo in grade mult mai mari si implementate mult mai bine, catan o sa ti se para o gluma ieftina :)

Tom said...

incearca si cateva din astea: conquest of the empire, shogun, warrior knights, starcraft

Anonymous said...

am jucat starcraft e fun. Una dintre probleme ca nu exista un hobby store unde sa poti proba marfa... Prietenii mei nu prea apreciaza chestiile astea gen boardgames, tcg

Tom said...

ba da exista. si chiar astazi se lanseaza oficial inca unul, la romana, in spatele ase-ului. se numeste red goblin. intra pe redgoblin.ro si arunca o privire