Tuesday, August 12, 2008

Moment..kontroll..whaat?

sau cu alte cuvinte parasim litoralul de la marea neagra. in primul si in primul rand grecii sunt la fel ca noi. au acelasi comportament cand vine vorba de grandomanie sau de nunti (am prins una exact langa vila unde am stat), acelasi coltisor de figuri si impresii. bine, nu m-a mirat ca in olimpiaki akti pe cine vedeai pe scutere sau pe atv-uri, cu ochelarii de soare asezati dupa ceafa, lantul pe tricou si strigand dupa fete pe strada erau tot romanasii nostri. dragii de ei.
drumul pana in grecia este frumos, mai ales portiunea cu serpentine, pana sa treci granita la ei, dar ar fi fost memorabil daca nu trecea prin bulgaria. cred ca sunt in asentimentul tuturor cand spun ca noi avem o capitala europeana, daca ne comparam cu sofia. cand a inceput autocarul sa hurducaie am inteles ca intrasem in minunatul oras. e adevarat ca am trecut prin el si la dus si la intors noaptea, dar era numai bine iluminat incat sa imi dau seama ca e foarte anost. traversarea fiecarei intersectii era plina de peripetii, caci bulgarii s-au gandit ca nu e bine sa lase linia de tramvai la nivel cu strada, ci sa o mai ridice, sa o sculpteze in ciocan si sa ii sape propriul sant probabil.
odata ajuns in munti e mai frumos, mai racoare si incepi sa uiti de peisajele rurale dezolante de pana atunci. partea de coborare a muntilor pana la granita cu grecia e frumoasa. in grecia insa nu iti dai seama prea mult de ce se intampla, caci mergi in marea majoritate a timpului pe autostrada care incepe din salonic. un pic prea arid pentru gustul meu.
si ajungi pe riviera olymp-ului, dupa vreo 2 ore jumate 3 de cand ai trecut granita. din prima vezi si nu vezi anumite chestii. vezi curatenie si geometrie perfecta a strazilor, nu vezi agitatie, tipete, muzica tare de la terase, nu simti miros de mancare sau altele. (aici nu ma refer la paralia katerini, unde intalnesti o mare parte din ce am enumerat mai sus si cu un pic peste)
un program optim pentru grecia, asta daca vii pentru prima oara, este sa iti iei cam doua saptamani de concediu si sa alternezi zilele de plaja cu excursiile. meteora, skiatos, olymp, muntele athos, platamonas si orasul medieval. ai timp si de athena daca vii cu masina personala. altfel doar cu zilele de plaja risti sa te cam plictisesti. (asta daca nu esti clubber inrait si mergi seara de seara in paralia sau stai chiar acolo, well, clubbarind)
de plaja nu mai zic ca e curata (nu foarte, caci turistii romani/sarbi/polonezi/nemti mai fac gratare si aleg sa ingroape in nisip carbunii si cutiile de bere) si apa marii fara alge. e interesant sa iti iei o pereche de ochelari de apa sa te uiti la pesti si meduze si alte chestii inotatoare (asa scapi si de plictiseala care se va instaura la un moment dat, mai ales daca stai in apa cu orele ca mine).
mancarea este ieftina in comparatie cu, bineinteles, litoralul romanesc. o portie generoasa de rechin, cu garnitura, era 8 euro. o portie gigant de spaghetti cu fructe de mare si sos (dementiale by the way) era 7 euro. dupa ce le mancai nu mai aveai nevoie de nimic o zi intreaga. o portie de supa/ciorba era 3 euro. dac aveai pofta mai mutl de junk food aveai gyros pita (un fel de shaorma, dar mai mica) la 2 euro si meniu cu hamburger maricel, o farfurie de cartofi prajiti si un suc la 0.5 la 5 euro.
conditiile din camera au fost ok. cu prezenta unui televizor nu va faceti mari sperante, ca sunt doar posturi grecesti. daca nu vrei restaurant e ok si varianta cu supermarket-ul si gatitul in camera. preturile iar sunt foarte ok la magazin. un bax de apa plata era 60 de eurocenti. chiar si pringles-urile erau 1 euro jumate.
in continuare cateva poze:

7 comments:

Dave said...

Eu am luat baxul de apa la 1,50 euro si am fost fericit. Acum imi dau seama ca am luat teapa.

Anonymous said...

Ai fost la Olympos Beach ? Din cate stiu e cam tot acelasi romanism si acolo. Noi aveam de ales intre asta si Paralia insa in Paralia ni s-a facut o oferta mai ok la nivel de cazare.

Daca faci un mesh dintre ce am scris eu, rezistenta , tu, adi calarasu => concluzia : Invazie romaneasca.

Tom said...

da, chiar auzeam vorbindu-se romana pe strada ca in bucuresti. si multe restaurante aveau chelneri care vorbeau in romana si meniuri in romana. mi-a placut faptul ca oamenii isi dadeau toata silinta, chiar daca ieseau cuvinte gen recyn sau hamtii

Tom said...

@dave: da, era si apa la pretul ala, dar cred ca era o marca mai pretentioasa

Cristi said...

hai ca era 1,6 euro apa :P nu 0,6

Anonymous said...

Si inca ceva : Statia de autobuz e identica la nivel de dispunere cu cea din Katerini ;))

Tom said...

in schimb am uitat sa mentionez cate kitsch-uri puteau sa fie acolo. era incredibil, nu am vazut atat de multe nici macar la noi.